LPJ och annat trevligt

Jag är så fruktanvärt tapper. Ett pris borde jag belönas med, kanske något gott.
Har nu i en veckas tid jobbat på Lidingö kyrkogård, bästa-jobbet-08, ska därför berätta lite om mina nya dagsrutiner.

Klockan 05:30 ringer min väckarklocka och jag är tvungen att gå upp ur min fruktansvärt sköna säng för att sätta på mig ett par bekväma byxor och min snygga jobbtröja, släng dig i väggen Mc donald's skjortan! (Kanske lägger upp en bild på tröjan, som egentligen är en ganska sketen t-shirt med ett billigt tryck på, senare)

Klockan 06:30 ska jag ha lämnat mina saker i mitt skåp(lyx!) i kyrkogårdens rastbyggnad för att sätta på mig mina arbetshandskar och hämta krattor och annat kul som man kan trixa och ha kul med i trädgården!
Sedan efter det, jobbar jag fram till klockan 4 med en frukostrast(30min), en fikarast(15min) och en lunchrast(30min).

Om jag skulle säga 3 bra saker med mitt arbete skulle det nog vara:
* Massagestolen i omklädningsrummet
* Lärdomen av nya och fina namn som man kanske kan hitta på en av de 2000 gravstenar som finns på kyrkogården
* Pengarna

Men förutom alla bra saker så finns det ju andra saker också. För att inte tala om den härliga och stämningsfulla arbetsmiljön eller kanske j-kvinnan som är så slö att jag skulle kunna ge henne en fet smäll!
Sen har vi ju andra typer som förgyller mina dagar på gården(förkortning av kyrkogården), som LPJ- Lotta på jobbet, eller kanske Micke, eller Rickard som förövrigt är handmodell!

Nu orkar jag inte skriva mer, är ju arbetskvinna och mycket trött.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0